Це дві технології друку на пакетах, між якими завжди доводиться робити вибір замовникам фірмових пакетів. Ми коротко обрисуємо, що представляють собою ці дві різні технології з точки зору виробництва пакетів, і підкажемо, на чому має сенс зупинитися вам.
Шовкографія - практично ручна технологія нанесення зображення на заздалегідь підготовлені (активовані) пакети. Доцільно використовувати для роботи з невеликими тиражами - від 100 пакетів.
Даний спосіб характеризуються високою вартістю. Це пов'язано з досить повільною швидкістю друку, великими затратами і високою собівартістю відбитка.
Необхідність застосовувати готових пакетів унеможливлює розробку індивідуальної конструкції виробів. Як правило, використовуються стандартні розміри 30х40, 40х50 і 50х60 см, щільність 50-55 або 70 мкм. Можливе забарвлення поліетилену барвниками в масі (тонування) стандартними кольорами: зелений, бірюзовий, червоний, жовтий, помаранчевий, світло-бежевий.
Зазвичай існує обмеження розміру зображення (36х32 см), труднощі з відтворенням технологічно складних зображень, зокрема, з точним суміщенням декількох кольорів.
Пакети майка зазвичай не виготовляються методом шовкографії, тому що дороге нанесення на найпростіші пакети недоцільно.
Флексодрук - це частина повністю автоматизованої високопродуктивної технології виготовлення пакетів. При флексодруку зображення потрапляє на пакети ще до того, як вони сформовані.
Початкова стадія - екструзія - це видув плівки заданих параметрів (консистенції, ширини, товщини, кольору). Плівка намотується в рулони у вигляді рукава, напіврукава або просто полотна.
Далі завдяки флексодруку на ці рулони з певною періодичністю наноситься зображення в один або кілька кольорів. Кінцева стадія - автоматизована вирубка і зварювання пакетів відповідно до заданого конструктивом. Саме тут пакети, нарешті, отримають свої звичні риси.
Цей спосіб має набагато нижчу ціну за один екземпляр, починаючи від тиражів 5-10 тисяч примірників, і практично нічим не обмежені можливості по розробці індивідуального конструктиву виробів з урахуванням потрібних замовникам розмірів, міцності та інших параметрів.
На нашому підприємстві є багатий вибір барвників для тонування пакетів, є можливість нанесення практично будь-яких за розміром і складності зображень.
При використанні флексодруку недоцільно виготовляти маленькі тиражі (менше 5-10 тис. примірників) через значний час і високу вартість пусконалагоджувальних робіт при запуску тиражу на кожному технологічному етапі.
У разі використання флексодруку потрібне виготовлення фотополімерного кліше (флексоформ) для нанесення зображення. На вартість виготовлення кліше впливають кількість кольорів нанесення і розміри зображення. Прийміть до уваги те, що флексоформи використовуються багаторазово, так що при повторних тиражах витрати на їх замовлення будуть наближуватись до нуля.